понеделник, октомври 21, 2019

[Facebook Messenger] важни промени за бизнеса, които ще влязат в сила от август 2019

От Facebook Messenger обявиха някои големи промени, които предстоят в платформата. В следващите редове ще ви представя най-важните от тях + алтернативата им.

Ще влязат в сила от 15. август 2019 г.


🚫 Какво няма да се визуализира в новото приложение

👉 Location quick reply (към момента ботът може да изиска локация на потребителя).

✅ Какво да правите: Помолете потребителя за неговия адрес при първоначалния контакт. Приложението ще затвори сегашната версия на Share location  и скоро ще въведе нови начини хората да комуникират локацията си с бизнеса.

👉 Share button: вече ще се ползва опцията за препращане вместо бутон за споделяне.

✅ Какво да правите: уверетe се, че нямате бутони за споделяне върху галерии от снимки (images cards), списъци преди 15. август. Вместо това насърчете потребителите да препращат (forward) съобщенията ви от бота към приятели.

Бележка: не съм 100% сигурна, но това май означава, че така популярните напоследък тактики с чат ботовете за вирал кампании рязко ще спрат да работят!


⛔ Кои функционалности се спират

👉 Begin share flow Messenger extension SDK позволяваше на разработчиците и бизнеса да активират споделяне от уеб страница, която да се зареди в Messenger.

✅ Какво да правите: Като заобиколен вариант може да се използва линк, който да се предостави на потребителя да го копира и сподели в разговор през Messenger.

👉 Share to Messenger SDK: позволяваше на хората да споделят линкове и медиа от приложения към Messenger. Това обаче вече няма да бъде възможно.

✅ Какво да правите:  Това вероятно ще наложи на бизнеса и разработчиците да направят модификации в приложенията си, за да активират естественото споделяне присъщо на съответната операционна система на телефона.

С други думи: хората ще могат да споделят съдържание в Messenger като използват вградените функции на своето устройство.

👉 Messenger codes: вече няма да е възможно сканирането на messenger QR кодове в приложението. Ще става чрез вградените функции на телефона с m.me линкове.

✅ Какво да правите: уверете се, че сте заменили messenger кодовете с линк.


📱 Какво ще се визуализира по различен начин

👉 Вертикален списък с темплейти. Вместо това ще има хоризонтални темплейти, които могат да бъдат скролвани, тоест вертикалните ще се показват като хоризонтални.

👉 Вградено меню. Преминава се на формат на менюто от типа “single layer”. Вграденото меню ще се появява като обикновен списък, което може би е по-добре за потребителя.

👉 Open Graph template (слушане на песни вътре в приложението). На негово място идва шаблон, който води към URL. Когато кликнете на песен, споделена в месинджър ще ви пренасочат към стрийминг платформа или приложение.

👉 Ревютата на бота се премахват (оценката на бота със звезди).

Собствениците на страници няма да могат да виждат рейтингите за приложението и страницата в настройките на страницата или таблото на приложението.

Това не е толкова обезпокоително, защото най-добрата обратна връзка е тази, която събирате сами – колко потребители са се отписали от бота, колко от тях са доволни.

Изводи: Промените в месинджър са ориентирани изключително към потребителите, тяхното удобство и преживяване. Бизнесът пък се налага да положи малко повече усилия, за да ги ангажира по естествен начин.

Източник: Lifehack.bg

Коментарите са затворени.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече