вторник, август 20, 2019

Как да постигнем спокоен и здрав сън

Често се случва поради преумора да не успеем да заспим лесно и да изпитаме удоволствието от здрав, дълбок и пълноценен сън. Причините могат да са, както физиологични така и психически. 

Парадоксално е, но за да сме продуктивни и пълноценни през деня, е нужно да сме си отспали добре. А ежедневното спокойствие и рутина са предпоставка за спокоен сън. Как да постигнем и двете, когато не рядко се случва да попаднем в омагьосания кръг на нервите и безсънието? 

Основното от физиологическа гледна точка, което трябва да спазим, е наличието на удобно легло в спалнята с висококачествен матрак, отговарящ изцяло на комфорта и нуждите ни. 

Отпускащата обстановка и атмосфера преди лягане са от основно значение за създаването на предпоставки за спокоен сън. 

Напрегнат работен ден с наличието на проблеми, от които не можем да се отървем след работа, не е добър вариант. Трябва да си създадем рутината да оставяме всичко негативно на работното място. Отпускането в домашна обстановка и в приятна компания е много важно за релаксация на ума и организма. Разпускащо питие (но не прекалено голямо количество) ще ви помогне да се освежите и отморите. 

В стаята

Ароматерапията е много полезен и хитър начин да накарате ума да заработи в желаната посока. Дифузер или свещи с лавандулов аромат, спрей за спално бельо и приятна неангажираща музика са идеални методи за постигане на желаната нагласа. 

Много специалисти препоръчват липсата на телевизионен приемник в спалнята. Трябва да приучите организма, че когато влезете в помещението, е време за отпускане и почивка. Обзаведете по ваш вкус, който ви носи наслада и удоволствие. Сложете си хубави меки чаршафи. Книжка в ръка малко преди заспиване е много по – добър вариант от филм или тв предаване. 

Приглушената светлина ще окаже приятно въздействие върху мозъчните вълни и предварителната нагласа за спокоен сън. 

Топли напитки

Билките под формата на чай също могат да ви донесат душевен мир и спокойствие. Някои от най – предпочитаните и изпитани във времето са:

  • Жълт кантарион – той въздейства успешно върху цялата нервна система. Не предизвиква зависимост. Няма странични ефекти.
  • Мащерка – облекчава успешно депресивни състояния.
  • Лавандула – едно от най – успешните средства за релаксация и успокоение. Чаят от билката е най – силният начин да повлияете негативните състояния, наред с етеричните масла и натурални лекарства.

Друг стар изпитан метод е чаша топло мляко. Не винаги действа, но при всички случаи е за предпочитане пред инвазивни методи, като сънотворни лекарства. Не рядко те водят до привикване и допълнителна вреда за организма. 

Коментарите са затворени.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече