VW представя автономен робот за зареждане на електрически автомобили

Действителен прототип може скоро да бъде на разположение за зареждане на електрическите автомобили
Той има визията на робот, оборудван със система за зареждане с постоянен ток, който ще може да вземе батериите, да се свърже с тях и да ги докара до паркирани електрически автомобили. Това е едно своеобразно автономно зареждане, докато колата ви стои на паркинг.
Концепцията е интересно решение на проблема със зареждането на електрическите превозни средства в големи жилищни комплекси. Вместо да изграждате станции за зареждане на всяко място за паркиране или подземен гараж, можете просто да се възползвате от подвижна станция с батерии. Умните автономни роботи ще доставят оборудване към електрическите превозни средства, когато е необходимо.
VW представи действителен прототип
Немският производител на автомобили описва как работи автономната система за зареждане. Стартира се чрез приложение или комуникация Car-to-X. Работи напълно самостоятелно. Насочва се независимо към превозното средство, което трябва да се зареди и взаимодейства с него. От отваряне на капака на гнездото за зареждане до свързване на щепсела и разединяване. Целият процес се извършва без никакво човешко участие.
За да зарежда няколко превозни средства едновременно, автономният робот премества мобилен блок за съхранение на енергия към автомобила, свързва го и след това използва този блок за съхранение на енергия за зареждането. Повтаря процеса за зареждане ина другите превозни средства. След като колата е напълно заредена, роботът събира мобилния блок и го отвежда обратно до централната станция.
Компанията заявява, че устройствата са оборудвани с по 25 KW батерии и могат да зареждат превозно средство на 50 KW чрез DC зареждане с постоянен ток. Роботът за зареждане може да премества няколко устройства за батерии едновременно. В момента VW оценяват пускането на системата на пазара въз основа на разработка на прототипа.
Electrek’s Take
Макар че това може да звучи малко повърхностно, компанията предлага някои важни предимства в редица специфични ситуации като големи гаражи за паркиране. Иновацията спомага за намаляване на разходите при обособяване на места за зареждане на електрическите превозни средства във всеки отделен гараж.
Редно е да го възприемате като зареждане от ниво 2, но с батерийни модули. Това позволява бързо зареждане с постоянен ток до 50 KW. Само бъдещето ще покаже как това би работило при мащаб на гаражи със стотици превозни средства, които са електрифицирани.
Източник: Smartnews.bg
Коментарите са затворени.