неделя, юни 7, 2020

5 лесни съвета за спазване на диета

Според статистиката едва една трета от хората, които започват диета, спазват всички правила и постигат резултати. Останалите не се справят и изоставят идеите си или нарушават условията, което се отразява на ефективността. Не става въпрос само за волята, но и за разбирането на процеса, ако ограниченията изглеждат безсмислени, тогава мотивацията за тяхното спазване ще бъде ниска.

За да останете целенасочени, имате нужда от стимул, ролята на който е очакването на резултата. Хората не просто минават на диета, те го правят поради съображения за грижа за здравето на тялото и красотата на фигурата. Ограниченията ще бъдат ефективни, ако се спазват тези правила:

  • трябва да изберете системата, която харесвате. Малко хора успяват да се насилят да ядат неприятни за тях храни за дълго време;
  • диетите за отслабване стават по-ефективни, когато се комбинират с физическа активност. Тренировките ускоряват метаболитните процеси, благодарение на които се активира изгарянето на мазнини;
  • ако е избрана система с голям брой ограничения, тя не може да се спазва по-дълъг от предписания период. Продължителността на строгите монодиети обикновено е ограничена до седмица;
  • след приключване е невъзможно рязко да се върнете към предишния хранителен режим, важно е да продължите да контролирате качеството и количеството на храненето, за да закрепите резултата.

Как правилно да спазваме диета?

  1. Контрол на порциите

Този принцип е един и същ за всеки от методите. Първо трябва да разберете колко храна е необходима, за да задоволите глада. Повечето хора се изненадват, когато виждат, че са свикнали да ядат много повече наведнъж, отколкото им е необходимо. Диетолозите са разработили много препоръки за контролиране на обема на порциите, една от тях е използването на малки съдове. Изненадващо, от размерът на съдовете зависи колко храна е необходима за насищане.

  • Регулярност

Нито един от методите не приветства преяждането; най-естественият начин да се отървете от него е да преминете към фракционно хранене. При честото хранене обемът на храна става много по-малък, вероятността от преяждане е сведена до минимум. Ако тялото получава храна на всеки 2-3 часа, тогава няма да се чувства много гладно.

  • Истински и фалшив глад

Гладът не винаги е верен, в някои случаи не възниква на физиологично ниво, а на психологическо ниво. За да не преяждате поради силни емоции или скука, си струва да проведете прост тест. Ако усещането за глад идва много преди хранене, трябва да изпиете чаша вода и след това да се заемете с нещо интересно. В повечето случаи хората забравят, че са искали да ядат, защото желанието е било невярно.

  • Спазване на диетата във всякакви условия

Избраната диета трябва да се спазва при всякакви условия: у дома и на работното място, в пътуване, дори на парти, или на гости. За да не нарушавате установените правила, трябва да носите предпочитаната от вас храна или поне да се запасите с леки закуски, например ябълка или кофичка кисело мляко. Посещението на кафенета и ресторанти няма да бъде трудно, ако изберете тези места, където можете да поръчате диетични ястия. В менюто на почти всяко заведение можете да намерите лека супа или зеленчукова салата.

  • Дневник на хранене

Дневникът е спомагателно средство за засилване на самоконтрола, той ви позволява да проследявате резултатите и да оценявате ефективността на определени промени в начина на живот. Можете да водите такъв дневник по класическия начин, като въвеждате всички изядени продукти в тетрадка. Има по-модерен подход – изтеглете приложения за управление на храненето на вашия смартфон.

Няма значение точно какъв ще бъде форматът на дневника, основното е да бъдете честни и да въведете всички данни в него, да отбележите промени в теглото и самочувствието. Ако говорим за нискокалорична диета за отслабване, тогава можете да направите меню за няколко дни предварително и след това да наблюдавате спазването на плана. За тези от вас, които нямат достатъчно време да приготвят сами храна си, добра алтернатива е да избере ястия, които да поръчате от  www.foodpanda.bg. Често въведените данни помагат да се намерят грешки в планирането на диетата и да се направят полезни промени в нея.

Коментарите са затворени.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече