вторник, септември 21, 2021

Как да отслабнем, без да навредим на нашето здраве?

Време е да сме здрави и красиви

Когато кантара показва толкова килограми, колкото не ви се иска и когато дрехите от миналата година вече не ви стават, това е сигнал за състоянието на вашето здраве. Има решение. Дошло е времето да се подложите на някаква диета, с която да си възвърнете здравословните килограми.

Излишните килограми влияят зле, както на психиката, така и на здравословното състояние.

Когато теглото нарасне значително, се появяват неразположения, които лесно може да си спестите. В Интернет пространството е пълно с всевъзможни диети. Вие обаче, трябва да изберете сред всичките тях една, която ще бъде подходяща за Вашия организъм.

Тя трябва да е съобразена с ежедневието, с работата, със средствата, които може да заделите за това начинание и с редица други фактори.

Хубаво е да не се втурвате да спазвате диети, които лично за Вас са непосилни. Изберете такава диета, каквато ще бъде лесна за спазване, няма да излезе много скъпа и няма да предизвика сериозен стрес за тялото.

Продължителността на диетата зависи много от нея самата. Например, ако решите да спазвате диета само с плодове, зеленчуци и мляко, тя трябва да трае не повече от пет дни.

Друга диета на която бихте могли да се подложите това е картофената, при която можете да ядете много картофи. Но това са въглехидрати. Ако имате инсулинова резистентност или диабет тази диета не е препоръчителна, защото ще качите килограми.

 Не прекалявайте с диетата, каквато и да е тя и нейната продължителност, за да не изтощите организма си и да се стигне до обратния ефект след нейното спиране. Важно е след приключването на диетата да започнете да се захранвате с леки храни, примерно супички. Няколко дни след като сте преустановили диетата е хубаво да спазвате допълнителен режим, за да не качите набързо свалените килограми.

Трябва да преминете постепенно към нормален начин на хранене. Не забравяйте, че каквато и диета да спазвате за да свалите излишните килограми не трябва да се лишавате от плодове, зеленчуци и много течности (вода, мляко, фрешове и др). За да има резултат от диетата,преди всичко трябва да имате търпение и да бъдете постоянни. Не се предавайте, защото каузата не е загубена, подлагайки се на диета значително ще намалите теглото си и ще достигнете до желаните килограми!

Много хора, най-вече жени се чудят как да отслабнат и да поддържат фигурата си. Подлагат се на тежки диети или започват да ограничават храната. Има няколко прости правила, които ще ви осигурят желаната фигура без да се лишавате от дребни лакомства и любими храни и без да пиете хапчета.

Как да се храним здравословно, но и да сме на диета?

Промяната на хранителния режим е всъщност диета. Ето няколко насоки, важни за здравето.

1. Яжте обилна закуска. Енергията от закуската се изразходва през деня и не се отразява на теглото (и все пак не прекалявайте). На обед приемете по-лека храна богата на белтъчини (мляко, млечни продукти, яйца), а за вечеря оставете витамините (зеленчуци и плодове). Вечеряйте не по-късно от 2 часа преди лягане, и не вечеряйте тежки храни (пържено и/или мазно).

2. Преди хранене изяжте поне една ябълка (най-добре зелена). Ябълките съдържат пектин, който възпрепятства усвояването на мазнините от организма.

3. Ако имате желание и постоянство спортувайте. Ако не, просто не се захващайте, защото натрупаната мускулна маса бързо се превръща в мазнини, когато прекратите спортните занимания.

4. Избягвайте „леки похапвания“ след обед и най-вече вечер, в това число и яденето на семки пред телевизора. Храната която се приема след обед почти не се усвоява от организма и се превръща в така нежеланите мазнини. А ядките и семките са висококалорични и „похапването“ им вечер пред телевизора води до голямо натрупване на мазнини.

Ако спазвате тези правила, бавно но сигурно ще намалите килограмите до нормата. Не очаквайте бързи резултати, видими промени във фигурата ви ще настъпят след 2-3 месеца, но резултата е сигурен, а и не е чак толкова трудно и неприятно да се спазват правилата.

И най-важното не се лишавате от нищо. Не е вредно за здравето ви, ако спазвате тези правила. Трайното и здравословно отслабване е 3 килограма на месец.

Подобни публикации

Коментарите са затворени.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече