събота, март 28, 2020

Как да не се побъркаме при работа от вкъщи?

С настъпването на коронавируса все повече компании в САЩ, както и другаде по света, преминават на режим на работа от къщи, а това все някога ще предизвика дискомфорт.

За това разказва CNN.

Първоначално възможността да работим от къщи ни изглежда като сбъдната мечта – без пътуване от и до офиса, без разсейване в разговори с колеги. Скоро обаче настъпва отрезвяването. Защото вкъщи започваме да се чувстваме самотни. Изведнъж домът ни изглежда доста по-малък. И няма край на работния ден.

„Според мен това, което най-много подценяваме, е психологическият ефект от това да си сам“, казва съоснователят и изпълнителен директор на компанията за софтуеър за бизнес мениджмънт „15Five“ Дейвид Хасъл.

40 на сто от служителите на фирмата работят от домовете си.

Сред съветите как да запазим баланса и да оцелеем при принудителната работа от къщи на първо място е да си правим почивки.

Ако бъдем честни, и в офиса не работим плътно по осем часа – има кафе-паузи, обедна почивка, разговори с колегите, с които се разсейваме от работното натоварване. Затова когато работим от къщи, не означава, че не трябва да си почиваме от време на време.

„Има тенденция да работим през целия ден, за да превъзмогнем стигмата, че когато не сме в офиса, не работим“, казва Дейвид Рабин, вицепрезидент по глобалния търговски маркетинг на „Lenovo“.

Почивката по време на работния ден всъщност насърчава производителността.

„Ефективността ви няма да намалее. Кратките почивки са част от производителността, всъщност благодарение на тях сменяме гледната точка и намираме нужните отговори“, уверява Джули Моргенстърн, консултант по производителност на труда.

Вероятно ще ви отнеме известно време, докато изберете най-подходящото работно място у дома, предупреждава CNN.

Ако сте свикнали през работния ден да прескачате от бюрото си в конферентната зала и оттам в залата за срещи, не се опитвайте да се ограничите в дома си, съветва Рабин. Намерете обаче най-подходящото кътче в зависимост от това какво трябва да правите, добавя Моргенстърн. Ако е нужно да се съсредоточите, си избере тихо местенце, а ако трябва да отговаряте на имейли, можете да го направите и от креслото на балкона, съветва тя.

Важно е да определите и зоните у дома, в които не се работи.

„Много ще ви е трудно да заспите през нощта, ако свързвате леглото или стаята с работното си място“, обяснява Моргенстърн.

Тя съветва и да не започваме работа от дома по-рано, отколкото сме го правили в офиса. Използвайте времето, през което обикновено пътувате до работното си място, за да се разсъните или да се видите със семейството си, препоръчва тя.

Консултантката смята, че трябва ясно да заявите на мениджъра и колегите си, че работата от къщи не означава, че ще работите по-дълго време от обичайното.

Когато работният ден приключи, оставете настрана техниката и вещите, които сте използвали за работа и дори се преоблечете като знак, че вече сте преминали към личното си време, съветва тя. Според нея е нужно да се създаде ред и организация у дома, особено ако имате деца, които не ходят на училище по същото време, предава БТА. Трябва да се знае кои са часовете за работа, в които не бива да ви безпокоят и кога настъпва свободното време, подходящо за игра и съвместни занимания.

Дейвид Хасъл препоръчва често да се организират видеоконферентни разговори между колегите по време на принудителната работа от къщи. В компанията „15Five“ служителите провеждат видеоконференции три пъти седмично, независимо дали работят от къщи или в офиса. Отделно от това фирмата поддържа канал за свободни разговори между служителите, където те си разменят шеги, смешни изображения и разговарят по общи теми. Така се опосредстват и личните контакти между колегите, които ще започнат да ви липсват.

Източник: Flashnews.bg

Подобни публикации

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече